Brochówka

MiejsceWrocław Księże Małe
Wysokośćok. 117 m n.p.m.[1]
Współrzędne51°04′58″N 17°04′42″E/51,082778 17,078333
Położenie na mapie województwa dolnośląskiego
Mapa konturowa województwa dolnośląskiego, po prawej znajduje się punkt z opisem „źródło”, powyżej znajduje się również punkt z opisem „ujście”
Położenie na mapie Polski
Mapa konturowa Polski, blisko centrum po lewej na dole znajduje się punkt z opisem „źródło”, powyżej znajduje się również punkt z opisem „ujście”

Brochówka (Brochowianka[2], niem. Flossgraben) – struga, lewostronny dopływ Górnej Oławy[3] o długości 8,18 km[4].

Struga przepływa przez południowo-wschodnią część Wrocławia (na terenie miasta 3,2 km); wpływa do Brochowa przez granicę z wsią Iwiny, płynie na północ przez Park Brochowski, staw parkowy i dalej wzdłuż linii kolejowej Wrocław-Kłodzko, potem w rejonie ul. Topolowej skręca na wschód, przecina linię kolejową z Opola i po przyjęciu z prawej strony Krzywego Potoku skręca na północ; dalej płynie wzdłuż opolskiej linii kolejowej przez Księże Wielkie i Księże Małe), a do Górnej Oławy wpada w rejonie ul. Karwińskiej.

Przypisy

Media użyte na tej stronie

Lower Silesian Voivodeship Relief location map.svg
Autor: SANtosito, Licencja: CC BY-SA 4.0
Relief location map of Lower Silesian Voivodeship, Poland. Geographic limits of the map: